Alkalmazási környezet
A megoldásunk hagyományos informatikai munkaállomás, mobil környezet (önállóan működő informatikai eszköz) és Cloud szerver/kliens, On premise (helyi informatikai környezet) virtualizáció, valamint virtuális magánhálózat (VPN) esetén is alkalmazható.
Támogatott operációs rendszer:
- Munkaállomás: Microsoft Windows 10, 11, Linux, MacOS.
- Mobil eszköz: Apple, Android, F-Android.
Bevezetés szükségletei
- AnyDesk távoli elérhetőséget biztosító alkalmazás telepítése az érintett eszközön.
- Annak a munkaállomásnak és vagy virtuális munkaállomásnak az elérhetősége (AnyDesk azonosító), ahol az Ügyfélkapu+ -t kezelő szoftvert használni szeretné.
- Információbiztonsági elővigyázatosság szempontjából olyan és újonnan regisztrált e-mail cím, ami nem kötődik semminemű korábbi regisztrációhoz, azaz korábban nem került megadásra sehol, csak és kizárólag az Ügyfélkapu+ kezeléséhez került vagy kerül regisztrálásra. Javasolt a Proton Mail (https://proton.me/mail) használata.
- Ügyfélkapu+ fiókba való belépés lehetősége.
Mire adunk megoldást?
- Amennyiben az Ön Ügyfélkapu+ fiókja alá kerültek berendezésre könyvelt Ügyfelei
- egy vagy több számítógépen vagy mobiltelefonon is külön-külön vagy egyidőben kezelheti Ügyfélkapu+ bejelentkezését
- amennyiben Ön, mint felelősségvállaló mellett több beosztott számviteli munkatárs is dolgozik irodájában, lehetőségében áll Öntől független módon munkatársai részére megosztani az Ön Ügyfélkapu+ és az alárendelt könyvelt Ügyfelek bejelentkezési adatait, így munkatársai az Ön közvetlen közreműködése nélkül is képesek lesznek ellátni feladatukat,
- ha nem minden könyvelt Ügyfele került alárendelésre az Ön Ügyfélkapu+ fiókjában, ezen Ügyfele Ügyfélkapu+ fiókjainak kezelésére is lehetőség van egy szoftverben.
- Amennyiben Ön jogosult belépni könyvelt Ügyfelei Ügyfékapu+ fiókjaiba, vagy nem került alárendelésre az Ön Ügyfélkapu+ fiókjába
- egy vagy több számítógépen vagy mobiltelefonon is külön-külön vagy egyidőben kezelheti Ügyfélkapu+ bejelentkezését
- megoldást biztosítunk az egyes Ügyfélkapu+ fiókok egy szoftverben történő tömeges nyilvántartására, és felhasználására
- amennyiben Ön, mint felelősségvállaló mellett több beosztott számviteli munkatárs is dolgozik irodájában, lehetőség van olyan csoportmunka kialakítására, ahol az Ön beosztott munkatársai csak a részükre delegált könyvelt Ügyfelek Ügyfélkapu+ fiók bejelentkezéseit kezelhessék.
Biztonságos működés
- Export/Inport funkció
- Nyilvántartott adatait exportálhatja, biztonsági mentés készíthető titkosított és szöveges formátumba, az eszköz cseréje esetén helyreállítható fiók, így nem kell újra felvinni adatait
- E-mail hitelesítés funkció
- A használathoz e-mail-ben küldött hitelesítés is beállítható
- App lock funkció
- A szoftver lezár, ha a számítógépe kijelentkezik, vagy alvó módba kerül
- A szoftver PIN kóddal védhető
- A szoftver jelszóval védhető
Folyamat leírása
Távoli elérhetőség kialakítása a bevezetés idejére: https://anydesk.com/
- Önállóan működő vagy virtualizált Microsoft Windows 10, 11 munkaállomás esetén: https://anydesk.com/en/downloads/thank-you?dv=win_exe
- MacOS operációs rendszerhez: https://anydesk.com/en/downloads/thank-you?dv=mac_dmg
- Linux (a telepítésben kérje munkatársunk segítségét): https://anydesk.com/en/downloads/linux#linux-downloads
- Android mobil eszköz esetén: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.anydesk.anydeskandroid
- Apple mobileszköz esetén: https://itunes.apple.com/us/app/anydesk/id1176131273
AnyDesk szoftver telepítése Microsoft Windows munkaállomáson a távoli elérés biztosításához
A https://anydesk.com/en/downloads/thank-you?dv=win_exe linkre kattintva töltse le az alkalmazást, majd keresse meg a mappát (jellemzően az asztal, vagy a letöltés könyvtár) ahová az letöltésre került.
Kattintson az AnyDesk alkalmazás ikonra a telepítéshez, és amennyiben a kérdésként felmerül, kattintson a Futtatás gombra.
Amennyiben tűzfala beállítási miatt a program futtatásához felugró ablakban engedély kérés nyílik meg, kattintson az Engedélyezés gombra. Majd a megjelenő program ablakijában feltűntetett Ez a munkaállomás jelölő azonosító számot diktálja be közreműködő munkatársunk számára.
Ezt követően lesz képes munkatársunk az Ön munkaállomáshoz kapcsolódni, mely kapcsolódási kérelmet Önnek az Elfogadás gombra kattintva szükséges engedélyezni. Amennyiben a kapcsolat megszakad, pl. internet hiányában, úgy a munkatársunk újbóli kapcsolódását Önnek újból engedélyezni szükséges. Amennyiben az Engedélyezés gombra kattintva felugró ablakban az jelenik meg, hogy engedélyezi az AnyDesk módosítást hajtson e végre, kattintson az Igen gombra.
Az AnyDesk alkalmazás a fentiek szerinti elindítással nem települ fel az Ön számítógépére, így a bevezetés végeztével Ön törölheti a letöltés könyvtárából az alkalmazást.
Támogatás leírása
- A bevezetés alá vont informatikai eszközre telepített távoli elérést biztosító AnyDesk alkalmazáson keresztül egyeztetett időpontban a munkatársunk bejelentkezik az érintett eszközbe (szükség szerint informatikai üzemeltető bevonásával). Virtualizált vagy VPN megoldás esetén, távoli asztalra való bejelentkezéssel dolgozunk.
- A bejelentkezést követően elvégezzük a megoldással érintett szoftver fiók regisztrációját, melyhez szükséges e-mail címet Ön adja meg, illetve amennyiben információbiztonsági álláspontunkkal egyetért egyedi – kifejezetten az Ügyfélkapu+ -t kezelő szoftver felhasználásához – biztonságos címet készítünk Önnek. Az egyedi cím létrehozásakor annak biztonsági beállításait is elvégezzük, valamint az e-mail címhez tartozó mindennemű azonosító az Ön számítógépen kerül elmentésre.
- Az Ügyfélkapu+ -t kezelő szoftver telepítésre kerül.
- Amennyiben még nem regisztrálta Ügyfélkapu+ fiókját, segítünk annak elvégzésében.
- Elvégezzük az Ön Ügyfélkapu+ integrálását a szoftverbe.
- Kipróbáljuk a működést, bemutatjuk a kezelő szoftver egyéb funkcióit (export/import és titkosítás).
- Megmutatjuk az ÁNYK Ügyfélkapu+ fiókkal történő bevallás küldését.
- Amennyiben azt kérte, hogy a folyamatot rögzítsük, elküldjük Önnek.
A bevezetés, ami az applikáció telepítését 2 db eszközre, az applikáció kezelésének oktatását, valamint az alkalmazás elsajátításának céljából 2 db Ügyfélkapu+ vagy egyéb kétfaktoros fiók bekötését tartalmazza maximum 2 órában. Amennyiben azt kéri, akkor a teljes folyamatot rögzítjük, melyet a bevezetés végeztével elküldünk Önnek. A bevezetés egyszeri díja: nettó 30 000 Ft + áfa, szükség szerinti további eszközök bekötése nettó 5 000 Ft + áfa / eszköz. Az alkalmazás OpenSource, nincs havi vagy éves díja.
Ügyélkapu+ fiók létrehozása és a szükséges adatok kinyerése
- Lépjen a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalra
- Jelentkezzen be meglévő Ügyfélkapu fiókjába.
- Válassza az Ügyfélkapu+ igénylése lehetőséget
- Válassza a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez
- Válassza a Nem tudom beolvasni a kódot lehetőséget
- Amennyiben QR kód azonosítással kétfaktoros hitelesítő alkalmazást használ, olvassa be a QR kódot. Munkállomásra is telepíthető megoldásunkhoz az oldal által generált EGYEDI AZONOSÍTÓ KÓDOT mentse el.
- Mentse el a Törlőkódot, majd a jelölő négyzet kiválasztását követően kattintson a Befejezés gombra.
- Ügyfélkapu+ fiókja elkészült.
Meglévő Ügyélkapu+ fiókból való adatok kinyerése
- Jelentkezzen be Ügyfélkapu+ fiókjába és válassza az Ügyfélkapu+ beállítások lehetőséget
- Válassza a Beállítás másik eszközre lehetőséget
- Válassza a Nem tudom beolvasni a kódot lehetőséget
- Mentse le Egyedi kulcsát
- Amennyiben még nem tette meg törlőkódjának elmentését térjen vissza az megelőző oldalra és válassza a Törlőkód megtekintése lehetőséget
- Töltse le törlőkódját
Proton Mail fiók létrehozása
- Lépjen a https://proton.me/mail oldalra
- Kattintson a Get Proton Mail gomra az oldal jobb felső részén
- Válassza az ingyenes fiók lehetőséget, kattintson a Get Protonmail Free gombra
- A fiók létrehozása során adja meg választott e-mail címét és válassza a tetszés szerint @protonmail.me vagy @protonmail.com végződést. (pl. [email protected])
Ha előre szeretne időpontot foglalni, akkor azt levélben vagy elektronikus formában weboldalunkon is megteheti.
Köszönjük megtisztelő érdeklődését.