fbpx

Bevezetés a tömeges Ügyfélkapu+ kezeléséhez, Ügyfélkapu+ megosztásához, csoportmunka és szerveroldali támogatáshoz

Alkalmazási környezet

A megoldásunk hagyományos informatikai munkaállomás, mobil környezet (önállóan működő informatikai eszköz) és Cloud szerver/kliens, On premise (helyi informatikai környezet) virtualizáció, valamint virtuális magánhálózat (VPN) esetén is alkalmazható.

Támogatott operációs rendszer:

  • Munkaállomás: Microsoft Windows 10, 11, Linux, MacOS.
  • Mobil eszköz: Apple, Android, F-Android.

Bevezetés szükségletei

  1. AnyDesk távoli elérhetőséget biztosító alkalmazás telepítése az érintett eszközön.
  2. Annak a munkaállomásnak és vagy virtuális munkaállomásnak az elérhetősége (AnyDesk azonosító), ahol az Ügyfélkapu+ -t kezelő szoftvert használni szeretné.
  3. Információbiztonsági elővigyázatosság szempontjából olyan és újonnan regisztrált e-mail cím, ami nem kötődik semminemű korábbi regisztrációhoz, azaz korábban nem került megadásra sehol, csak és kizárólag az Ügyfélkapu+ kezeléséhez került vagy kerül regisztrálásra. Javasolt a Proton Mail (https://proton.me/mail) használata.
  4. Ügyfélkapu+ fiókba való belépés lehetősége.

Mire adunk megoldást?

  1. Amennyiben az Ön Ügyfélkapu+ fiókja alá kerültek berendezésre könyvelt Ügyfelei
  • egy vagy több számítógépen vagy mobiltelefonon is külön-külön vagy egyidőben kezelheti Ügyfélkapu+ bejelentkezését
  • amennyiben Ön, mint felelősségvállaló mellett több beosztott számviteli munkatárs is dolgozik irodájában, lehetőségében áll Öntől független módon munkatársai részére megosztani az Ön Ügyfélkapu+ és az alárendelt könyvelt Ügyfelek bejelentkezési adatait, így munkatársai az Ön közvetlen közreműködése nélkül is képesek lesznek ellátni feladatukat,
  • ha nem minden könyvelt Ügyfele került alárendelésre az Ön Ügyfélkapu+ fiókjában, ezen Ügyfele Ügyfélkapu+ fiókjainak kezelésére is lehetőség van egy szoftverben.
  1. Amennyiben Ön jogosult belépni könyvelt Ügyfelei Ügyfékapu+ fiókjaiba, vagy nem került alárendelésre az Ön Ügyfélkapu+ fiókjába
  • egy vagy több számítógépen vagy mobiltelefonon is külön-külön vagy egyidőben kezelheti Ügyfélkapu+ bejelentkezését
  • megoldást biztosítunk az egyes Ügyfélkapu+ fiókok egy szoftverben történő tömeges nyilvántartására, és felhasználására
  • amennyiben Ön, mint felelősségvállaló mellett több beosztott számviteli munkatárs is dolgozik irodájában, lehetőség van olyan csoportmunka kialakítására, ahol az Ön beosztott munkatársai csak a részükre delegált könyvelt Ügyfelek Ügyfélkapu+ fiók bejelentkezéseit kezelhessék.

Biztonságos működés

  1. Export/Inport funkció
  • Nyilvántartott adatait exportálhatja, biztonsági mentés készíthető titkosított és szöveges formátumba, az eszköz cseréje esetén helyreállítható fiók, így nem kell újra felvinni adatait
  1. E-mail hitelesítés funkció
  • A használathoz e-mail-ben küldött hitelesítés is beállítható
  1. App lock funkció
  • A szoftver lezár, ha a számítógépe kijelentkezik, vagy alvó módba kerül
  • A szoftver PIN kóddal védhető
  • A szoftver jelszóval védhető

Folyamat leírása

Távoli elérhetőség kialakítása a bevezetés idejére: https://anydesk.com/

AnyDesk szoftver telepítése Microsoft Windows munkaállomáson a távoli elérés biztosításához

https://anydesk.com/en/downloads/thank-you?dv=win_exe linkre kattintva töltse le az alkalmazást, majd keresse meg a mappát (jellemzően az asztal, vagy a letöltés könyvtár) ahová az letöltésre került.

Kattintson az AnyDesk alkalmazás ikonra a telepítéshez, és amennyiben a kérdésként felmerül, kattintson a Futtatás gombra.

Amennyiben tűzfala beállítási miatt a program futtatásához felugró ablakban engedély kérés nyílik meg, kattintson az Engedélyezés gombra. Majd a megjelenő program ablakijában feltűntetett Ez a munkaállomás jelölő azonosító számot diktálja be közreműködő munkatársunk számára.

Ezt követően lesz képes munkatársunk az Ön munkaállomáshoz kapcsolódni, mely kapcsolódási kérelmet Önnek az Elfogadás gombra kattintva szükséges engedélyezni. Amennyiben a kapcsolat megszakad, pl. internet hiányában, úgy a munkatársunk újbóli kapcsolódását Önnek újból engedélyezni szükséges. Amennyiben az Engedélyezés gombra kattintva felugró ablakban az jelenik meg, hogy engedélyezi az AnyDesk módosítást hajtson e végre, kattintson az Igen gombra.

Az AnyDesk alkalmazás a fentiek szerinti elindítással nem települ fel az Ön számítógépére, így a bevezetés végeztével Ön törölheti a letöltés könyvtárából az alkalmazást.

Támogatás leírása

  1. A bevezetés alá vont informatikai eszközre telepített távoli elérést biztosító AnyDesk alkalmazáson keresztül egyeztetett időpontban a munkatársunk bejelentkezik az érintett eszközbe (szükség szerint informatikai üzemeltető bevonásával). Virtualizált vagy VPN megoldás esetén, távoli asztalra való bejelentkezéssel dolgozunk.
  2. A bejelentkezést követően elvégezzük a megoldással érintett szoftver fiók regisztrációját, melyhez szükséges e-mail címet Ön adja meg, illetve amennyiben információbiztonsági álláspontunkkal egyetért egyedi – kifejezetten az Ügyfélkapu+ -t kezelő szoftver felhasználásához – biztonságos címet készítünk Önnek. Az egyedi cím létrehozásakor annak biztonsági beállításait is elvégezzük, valamint az e-mail címhez tartozó mindennemű azonosító az Ön számítógépen kerül elmentésre.
  3. Az Ügyfélkapu+ -t kezelő szoftver telepítésre kerül.
  4. Amennyiben még nem regisztrálta Ügyfélkapu+ fiókját, segítünk annak elvégzésében.
  5. Elvégezzük az Ön Ügyfélkapu+ integrálását a szoftverbe.
  6. Kipróbáljuk a működést, bemutatjuk a kezelő szoftver egyéb funkcióit (export/import és titkosítás).
  7. Megmutatjuk az ÁNYK Ügyfélkapu+ fiókkal történő bevallás küldését.
  8. Amennyiben azt kérte, hogy a folyamatot rögzítsük, elküldjük Önnek.

A bevezetés, ami az applikáció telepítését 2 db eszközre, az applikáció kezelésének oktatását, valamint az alkalmazás elsajátításának céljából 2 db Ügyfélkapu+ vagy egyéb kétfaktoros fiók bekötését tartalmazza maximum 2 órában. Amennyiben azt kéri, akkor a teljes folyamatot rögzítjük, melyet a bevezetés végeztével elküldünk Önnek. A bevezetés egyszeri díja: nettó 30 000 Ft + áfa, szükség szerinti további eszközök bekötése nettó 5 000 Ft + áfa / eszköz. Az alkalmazás OpenSource, nincs havi vagy éves díja.

Ügyélkapu+ fiók létrehozása és a szükséges adatok kinyerése

  1. Lépjen a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalra
  2. Jelentkezzen be meglévő Ügyfélkapu fiókjába.
  3. Válassza az Ügyfélkapu+ igénylése lehetőséget
  4. Válassza a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez
  5. Válassza a Nem tudom beolvasni a kódot lehetőséget
  6. Amennyiben QR kód azonosítással kétfaktoros hitelesítő alkalmazást használ, olvassa be a QR kódot. Munkállomásra is telepíthető megoldásunkhoz az oldal által generált EGYEDI AZONOSÍTÓ KÓDOT mentse el.
  7. Mentse el a Törlőkódot, majd a jelölő négyzet kiválasztását követően kattintson a Befejezés gombra.
  8. Ügyfélkapu+ fiókja elkészült.

Meglévő Ügyélkapu+ fiókból való adatok kinyerése

  1. Jelentkezzen be Ügyfélkapu+ fiókjába és válassza az Ügyfélkapu+ beállítások lehetőséget
  2. Válassza a Beállítás másik eszközre lehetőséget
  3. Válassza a Nem tudom beolvasni a kódot lehetőséget
  4. Mentse le Egyedi kulcsát
  5. Amennyiben még nem tette meg törlőkódjának elmentését térjen vissza az megelőző oldalra és válassza a Törlőkód megtekintése lehetőséget
  6. Töltse le törlőkódját

Proton Mail fiók létrehozása

  1. Lépjen a https://proton.me/mail oldalra
  2. Kattintson a Get Proton Mail gomra az oldal jobb felső részén
  1. Válassza az ingyenes fiók lehetőséget, kattintson a Get Protonmail Free gombra
  1. A fiók létrehozása során adja meg választott e-mail címét és válassza a tetszés szerint @protonmail.me vagy @protonmail.com végződést. (pl. [email protected])

Ha előre szeretne időpontot foglalni, akkor azt levélben vagy elektronikus formában weboldalunkon is megteheti.

Köszönjük megtisztelő érdeklődését.

Ügyfélkapu+

Az oldal tartalma nem másolható!