fbpx

A Proton Mail még mindig nem érhető el, miközben a Proton a globális leállásból próbál helyreállni

A Proton adatvédelmi cég ma jelentős világszintű kiesést szenvedett el, amely miatt a legtöbb szolgáltatás elérhetetlenné vált. A Proton Mail és a Proton Calendar felhasználói továbbra sem tudnak csatlakozni fiókjaikhoz.

A hálózati probléma kezdete

A leállás körülbelül délelőtt 10:00-kor (ET) kezdődött, amikor a Proton felhasználói nem tudtak hozzáférni szolgáltatásaikhoz, beleértve a ProtonVPN, Proton Mail, Proton Calendar, Proton Drive, Proton Pass és Proton Wallet alkalmazásokat. A problémát hálózati hibák okozták.

A Proton állapotoldalán a következő tájékoztatás olvasható:

„Vizsgálat alatt – Jelenleg időszakos hálózati problémákat tapasztalunk, amelyek néhány felhasználónkat érintik. Dolgozunk a szolgáltatások teljes helyreállításán, és elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért.”

Részleges helyreállítás

Bár a legtöbb szolgáltatás már helyreállt, a Proton szerint a Proton Mail és a Proton Calendar továbbra is kieséseket szenved el.

Egyes felhasználók a Proton Mail csatlakoztatási próbálkozásai során még mindig hibaüzenetekkel találkoznak:

„Valami hiba történt. Nem sikerült betölteni az oldalt. Kérjük, frissítse az oldalt, vagy ellenőrizze internetkapcsolatát.”

Frissítések

  • 12:37 ET: A Proton helyreállította a Proton Mail szolgáltatást. A BleepingComputer megerősítette, hogy a szolgáltatás újra elérhető.
  • 15:04 ET: A Proton bejelentette, hogy minden szolgáltatás helyreállt 13:27 ET-kor.
Cikk folyatása …

A Proton globális leállását Kubernetes migráció és szoftverváltozás okozta

A svájci Proton techcég, amely adatvédelem-központú online szolgáltatásokat nyújt, csütörtökön világszintű szolgáltatáskimaradást szenvedett el. Az incidens hátterében egy folyamatban lévő infrastruktúra-migráció a Kubernetes rendszerre, valamint egy szoftverváltozás áll, amely kezdeti terhelési csúcsot váltott ki.

A leállás részletei

A cég az állapotoldalán közzétett incidensjelentésben elárulta, hogy a kiesés körülbelül délelőtt 10:00 (ET) körül kezdődött. A Proton felhasználók arról számoltak be, hogy nem tudtak csatlakozni a ProtonVPN, Proton Mail, Proton Calendar, Proton Drive, Proton Pass és Proton Wallet fiókjaikhoz.

A Proton Mail csatlakozási próbálkozásai során a következő hibaüzenet jelent meg:

„Valami hiba történt. Nem sikerült betölteni az oldalt. Kérjük, frissítse az oldalt, vagy ellenőrizze internetkapcsolatát.”

A problémát körülbelül két órán belül teljesen megoldották, a Proton Mail és a Proton Calendar voltak az utolsó helyreállított szolgáltatások.

„16:15 CET-re a Mail és Calendar kivételével minden szolgáltatás normálisan működik. Még mindig dolgozunk a probléma elhárításán és a fennmaradó szolgáltatások helyreállításán” – közölte a cég.

Az incidens okai

A mai napon frissített jelentésében a Proton elárulta, hogy a leállást egy szoftverváltozás idézte elő, amelyet a webhely-megbízhatósági mérnöki csapat azonosított.

Ez a változás jelentősen korlátozta az új kapcsolatok számát a Proton adatbázis-szervereihez, ami terhelési csúcsot okozott, amikor a csatlakozó felhasználók száma hirtelen megugrott délután 4 órakor (Zürich idő szerint).

„Ez túlterhelte a Proton infrastruktúráját, és lehetetlenné tette az összes ügyfélkapcsolat kiszolgálását. Bár a ProtonVPN, Proton Pass, Proton Drive/Docs és Proton Wallet gyorsan helyreállt, a Proton Mail és a Proton Calendar esetében a problémák hosszabb ideig fennmaradtak” – áll a jelentésben.

Az incidens során a Proton Mail és a Proton Calendar szolgáltatásainak kéréseinek körülbelül 50%-a meghiúsult, így egyes felhasználók számára időszakos szolgáltatáskiesés lépett fel.

A cég hozzátette: „Bár elegendő kapacitásunk lett volna az új kapcsolatok kezelésére, a Kubernetesre történő migráció miatt, amely két párhuzamos infrastruktúra egyidejű működtetését követelte meg, nem tudtuk megfelelően kiegyensúlyozni a terhelést.”

Helyreállítás és monitorozás

A Protonnak körülbelül 2 órára volt szüksége ahhoz, hogy a szolgáltatások teljesen helyreálljanak. A felhasználók az első órában még időszakosan elérhető szolgáltatásokat tapasztaltak, de a teljes helyreállítás a második órában következett be.

A cég közölte, hogy azóta minden csatlakozási problémát megoldottak, és folyamatosan figyelik az esetleges újabb problémákat, annak ellenére, hogy „a helyzet egy ideje stabil.”

Az oldal tartalma nem másolható!